İskenderun Bahçeşehir Koleji öğrencileri Türkiye genelinde Bilim Kahramanları Derneği’nin düzenlediği FIRST LEGO LEAGUE Challenge ‘’RePLAY’’(OYUN) temalı ulusal turnuvasında 36 takım arasında dereceye girerek Yunanistan’da yapılacak uluslararası turnuvada yarışmaya hak kazandılar.
Uluslararası bir etkinlik olan ve Türkiye ayağı Bilim Kahramanları tarafından organize edilen turnuvanın 2020-21 yılı RePLAY teması için tüm bilim kahramanlarını hareket ve spor üzerine düşünmeye sevk etmişti. Hareket ve spor insanlığın ayrılmaz bir parçası. Ama sporun ve hareketin doğası değişiyor. Şimdi her sporu ve bu oyunun parçası olan herkesi desteklemek için bir araya gelip, tespit ettiğimiz sorunlara çözüm amaçlı tasarımlar geliştirdik.
Etrafımızda hareket etmek için onlarca fırsat var. RePLAY sezonunda, Bilim Kahramanları, açık arazilerden otopark alanlarına kadar tüm boşlukları hareket etme imkanı sağlayacak şekilde dönüştürmek için yenilikçi fikirler üretilmesini istedi. Buralarda hangi aktivitelerin yapılmasını sağlayabiliriz? Oyunlar ve oyun alanlarımızı, oyuna katılabilecek herkesi ve sahip olunan ekipmanları yansıtacak şekilde nasıl değiştirebiliriz? Bu sorulara cevap aradık.
BİLİM KAHRAMANLARI DERNEĞİ
“Her çocuk mucit doğar” söylemiyle yola çıkan Bilim Kahramanları Derneği; bilim, bilimsel düşünce ve bilimsel farkındalığın toplumun her kesiminde yayılması ve teşvik edilmesi için çalışmalar yapmak, çocuk ve gençlerin erken yaşta bilimle buluşmalarını sağlamak amacıyla kâr amacı gütmeden, kamu yararı gözeterek çalışmaları sürdürmektedir.
Hedeflerimiz:
- Bilimsel üretim süreçlerini ve bilim insanlarını desteklemek.
- Çocuk ve gençlerin, 21. yüzyıl becerilerine sahip, üretken ve duyarlı dünya vatandaşları olarak yetişmelerine katkı sağlamak.
- Toplumun yaşam kalitesini arttırmaya ve gezegenin sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik bilimsel çalışmalar yapmak
İskenderun Bahçeşehir Koleji Robotik Takımı: RoboMonsters
Birinci turda gösterdikleri performansla yaklaşık 200 takımın katıldığı turnuvada 3.olarak Türkiye Ulusal Turnuvası’na katılmaya hak kazanan İskenderun Bahçeşehir Koleji Robotik Takımı ‘’RoboMonsters’’ Takım Koçu Mahmut REYHANİ liderliğinde, Bilişim Teknolojileri öğretmenleri Mustafa KARATAŞ ve Zuhal ELBİR rehberliğinde ortaokul öğrencilerden oluşuyor. RoboMonsters takımında yer alan öğrenciler:
- Alperen ARSLAN, Ahmet DEMİRCİ, Ş. Eylül YAMAN, İlay ERMİŞ, Ada KÖSE, Rüyasu ASLAN, Ömer ÖZAY, M. Mustakim KIZGIN
Robot projelerinin yanı sıra, geleneksel çocuk oyunlarından ‘’TAŞ-KAĞIT-MAKAS’’ oyununu, parklarda, açık alanlarda oluşturdukları parkurlarla çocuklarla buluşturdular. Böylece ‘’teknoloji bağımlısı, hareketsiz ve obeziteye meyilli’’ çocuklar yerine; hem eğlenen, hem hareket eden çocuklar olmasını hedeflediler. Hatta bu oyun için tasarladıkları oyun alanlarını, kardeşleriyle, arkadaşlarıyla ve ebeveynleriyle oynayabilecekleri şekilde uyguladılar. Bu amaçla ‘’İskenderun Millet Parkı’na ve Arsuz 75. Yıl Parkına’’ Taş-Kağıt-Makas’’ oyununun çizimlerini yaptılar, oynayan çocukların videolarını çektiler.
13 Haziran’da çevrimiçi yapılan Ulusal Turnuvada 2 ödül alarak fark yaratan RoboMonsters Takımı, ilk 5 takım arasında yer alarak, ülkemizi Yunanistan’da yapılacak Uluslararası Turnuvada temsil etmeye hak kazandı.
24-27 Haziran tarihlerinde Yunanistan’da 200 takımın katılımıyla yapılacak uluslararası turnuvanın, pandemi nedeniyle çevrimiçi/online olarak yapılacağı açıklandı. Bu turnuva aynı zamanda şehrimizin, bölgemizin tanıtımı için de güzel bir fırsat olacaktır.